Wspólnym mianownikiem wystawy czterech hiszpańskich artystek w krakowskim Instytucie Cervantesajest refleksja nad możliwością porozumienia między cywilizacją a naturą i próba jego odnalezienia przy wykorzystaniu różnych technik i języków artystycznych.
Esther Pizarro
Seria „[MAFD]. Mapping Active Fire Data :: Drawings" składa się z cyklu rysunków, z których każdy odpowiada jednemu geograficznemu obszarowi Ziemi, zgodnie z podziałem przestrzennym przygotowanym przez Global Fire Emissions Database (GFED, Światowa Baza Emisji Gazów Powodowanych przez Pożary). Zaprezentowane prace są częścią projektu Mapping Active Fire Data, w ramach którego artystka podejmuje temat pożarów niszczących kolejne obszary globu.
Olimpia Velasco
Rysunki i rzeźba z serii „Hideouts, viviendas de protección individual” (Kryjówki, domy do indywidualnej ochrony) to schrony zintegrowane z naturą, zainspirowane zbiorem esejów Thoreau „Walden, czyli życie w lesie". Powrót do natury to powrót do domu.
Lucia Loren
W„Bordando el cambio” (Haftując zmiany) przedstawia szereg działań w przestrzeni publicznej, interakcji związanych z etyką ochrony, starając się ujednolicić tak skrajne koncepcje jak: erozja-płodność, zużycie-naprawa, czy zwierzęcy-roślinny.
Sara Quintero z serii „Falso paisaje” (Fałszywy krajobraz)
W dziełach artystki natura przypomina makietę w starym muzeum prezentującym odległe czasy. Nierealność i fikcja mają wyglądać wiarygodnie, wzbudzają wątpliwości u widza. Krajobrazy kłujące w oczy swoją sztucznością, jednocześnie zadają kłam przedstawionej – nienaturalnej i udziwnionej – rzeczywistości.
Godziny otwarcia: pn.–pt. 10.00–18.30; sb. 10.00–12.00. Wstęp wolny.