„Z rodziną da się być, kiedy się nie jest aż tak bardzo” – mówi bohaterka naszego nowego miniserialu literackiego. Bo życie w izolacji, w kwarantannie, z pracą zdalną, z dziećmi na głowie, z lekcjami online wcale nie jest takie łatwe. A właściwie to jest bardzo trudne. W sytuacji, w której nie ma dokąd uciec, recepty na czasy zarazy szukamy w śmiechu.
Zośka Papużanka za literackim sterem i znakomita Agnieszka Przepiórska w roli matki dwójki dzieci i żony, której mąż utknął na drugim końcu świata. Brzmi znajomo? W każdą kwietniową środę i piątek zapraszamy na kolejne kilkuminutowe odsłony cyklu wideo, który powstaje zdalnie w domowych zaciszach pisarki, aktorki i montażysty. Pomysłów na bieżąco dostarcza nam życie, niestety.
Teksty: Zośka Papużanka
Wykonanie: Agnieszka Przepiórska
Reżyseria filmowa: Przemysław Fik
Produkcja: Teatr Łaźnia Nowa
Zośka Papużanka
Ukończyła teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, obroniła doktorat o recepcji sztuk Federica Garcíi Lorki w polskich teatrach, uczy języka polskiego w bardzo dobrej szkole. Pisze. Czyta. Lista jej ulubionych pisarzy jest długa, na czele niezmiennie jednak Vladimir Nabokov.
Wydała dotychczas dwie powieści („Szopka”, 2012; „On”, 2016) i jeden zbiór opowiadań („Świat dla ciebie zrobiłem”, 2017). Trzecia powieść jest w drodze. „Szopka” zyskała duży aplauz wśród krytyków literackich, popularność wśród czytelników i przyniosła Papużance nominacje do NIKE i Paszportów Polityki. Do Paszportów Polityki została też nominowana jej druga powieść – „On”. Jacek Dehnel komentował książkę słowami: „napisany z ogromnym wyczuciem i szacunkiem przewodnik po odmiennej wrażliwości, osobnym świecie”. Trzecia powieść autorki – „Przez” – ukaże się w kwietniu 2020 nakładem Wydawnictwa Marginesy.
Zośka Papużanka mieszka w Krakowie z mężem i dwoma synami. Sadzenie drzew i lepienie garnków uważa za ważniejsze od pisania książek.
Agnieszka Przepiórska
Aktorka teatralna, serialowa i filmowa. Laureatka wielu teatralnych nagród, m.in. na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu czy Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Absolwentka Wydziału Aktorskiego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuki Teatralnej i Filmowej w Sankt Petersburgu. W latach 2005–2008 aktorka Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu. Współpracowała z teatrami w całej Polsce, m.in. Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Lubuskim Teatrem im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, Teatrem Współczesnym w Szczecinie, Bałtyckim Teatrem Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie, Teatrem IMKA w Warszawie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem WARSawy czy Teatrem Polonia w Warszawie. Znana jako Dzika Agnes, HGW i Samotna Matka z kultowego teatru kabaretowego „Pożar w Burdelu”, członkini punkowego zespołu feministycznego Żelazne Waginy.
Widzom Teatru Łaźnia Nowa znana jako odtwórczyni tytułowej roli i współautorka spektaklu „Ginczanka. Przepis na prostotę życia” (reż. Anna Gryszkówka, koproducja: Teatr na Plaży), Danuta Wałęsa ze spektaklu „Wałęsa w Kolonos” (reż. Bartosz Szydłowski) oraz hipnotyzująca wróżka Talia z „Nowohuckiej telenoweli” (reż. Jakub Roszkowski). Bywalcy Bulwar[t]u Sztuki nad Zalewem Nowohuckim mogli ją też zobaczyć w przedstawieniu „Kocham Bałtyk”.
Mieszka w Warszawie.