Ponowoczesne szaty kultury – spotkanie

Spotkania i wykłady literackie

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

  • czwartek, 14 listopada 2019, 17:00

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego i Biblioteka Jagiellońska zapraszają na spotkanie promujące książkę dr Gabrieli Żuchowskiej-Zimnal PONOWOCZESNE SZATY KULTURY. Ubiór jako narzędzie konstruowania i komunikowania tożsamości jednostkowej

W spotkaniu udział wezmą:
Stella Strzemecka – socjolożka,
Barbara Kohlbrenner –doradca wizerunkowy i coach,
Anna Franczyk – historyczka sztuki, specjalizująca się w historii ubioru
oraz Autorka. 

To nie będzie spotkanie o modzie, nie będziemy rozmawiać, jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, by dostać wymarzoną pracę, nie zdradzimy recepty na sukces wyborczy kandydata w błękitnej koszuli, nie powiemy, dlaczego „małą czarną” każda kobieta powinna mieć w szafie i dlaczego szelki są lepsze od paska. To będzie spotkanie, podczas którego dowiemy się, co mówi o nas nasze ubranie, w jaki sposób swoimi codziennymi wyborami na pozór nieistotnymi komunikujemy swoją przynależność do określonych grup społecznych i wyznawane wartości.

Wraz z uczestniczkami spotkania porozmawiamy, w jaki sposób jednostki dzięki dostępnym ubraniom i rzeczom – modnym, niemodnym, kupionym, wykonanym – kreują swój wizerunek. Zastanowimy się, w jaki sposób tożsamość jednostki i jej przynależność do określonych grup odbija się w ich ubiorze. Przyjrzymy się również temu, co poprzez ubiór jednostka chce przekazać światu, z jakimi wartościami się utożsamia i jak zmiany w kulturze zmieniły to, jak wyglądamy. Dzięki obecności doradczyni wizerunku dowiemy się, jakie są oczekiwania osób decydujących się na konsultację, jak wygląda proces tworzenia wizerunku i dlaczego jednostki decydują się na korzystanie z takich usług. Spróbujemy również zastanowić się, jak zmiany w kulturze wpłynęły na to jak wyglądamy i jakie decyzje modowe podejmujemy.

udostępnij

więcej

Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.