Głównym celem instalacji Koło Fortuny jest pokazanie zderzenia logiki kapitalizmu, mówiącej o indywidualnej odpowiedzialności za własny dostatek, z faktycznie losową sytuacją mieszkaniową Polaków w kontekście przemian po 1989 roku. Popularny teleturniej emitowany przez Telewizję Polską na początku lat 90. potraktowany został jako metafora rynku mieszkaniowego w Polsce w okresie transformacji. Brak polityki mieszkaniowej państwa i zamiana domu w towar przełożyły się na wymierne korzyści i realne porażki Polek i Polaków związane z funkcjonowaniem w neoliberalnej grze rynkowej. Sprzedaż i kupno domu, oszczędności i kredyt, za które można kupić mieszkanie, wznoszenie i adaptacja budynku to pojęcia wąsko kojarzone z architekturą. Jednak od lat 90. rynek mieszkaniowy - przynosząc jednym zyski, a innym straty - przekłada się równocześnie na istotne zjawiska społeczne i urbanistyczne, takie jak rozlewanie się miast, zanieczyszczenie środowiska czy podział przestrzenny miast ze względu na status ekonomiczny mieszkańców