„Literatura kluczem do wrót wyobraźni. Jak dobrą historię zmienić w ciekawą grę komputerową”
Projekt przeznaczony jest dla osób w wieku 13-18 lat, które:
- lubią gry komputerowe,
- mają bujną wyobraźnię,
- są kreatywne i ciekawe świata,
- chciałyby spróbować swoich sił w tworzeniu scenariuszy gier.
Projekt podzielony będzie na dwa etapy:
Etap I. Warsztaty
Ich celem będzie zaznajomienie młodzieży z technikami tworzenia scenariuszy gier komputerowych. Warsztaty poprowadzą osoby, których nazwiska z pewnością są znane wielu pasjonatom tematu:
30 września 2017
Łukasz Malik. Łukasz Malik. Zawodowo z branżą gier wideo związany od 2004 roku, w latach 2008-2016 redaktor naczelny serwisu GRYOnLine. Członek rady programowej festiwalu Digital Dragons. Od początku 2017 roku jest producentem w niezależnym studiu Home Net Games założonym przez Mirosława Dymka. Prywatnie miłośnik kina i szeroko rozumianej popkultury.
14 października 2017
Kamil Krupiński. Narrative Designer w firmie Techland. Wcześniej: redaktor prowadzący w cdaction.pl i szef działu zapowiedzi w CD-Action.
21 października 2017
Maria Piątkowska. Z wykształcenia filolog, z zawodu twórca i pasjonat gier – w tym także RPG, planszowych, karcianych i larpów. Od dwóch lat na stanowisku Narrative Designera w studiu CI Games. Jest także prezesem stowarzyszenia Graj! Kolektyw promującego gry RPG w Polsce.
21 października 2017
Mateusz Witkowski. Absolwent Kulturoznawstwa Międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podyplomowych studiów Scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej. Od 2013 związany z gamedevem, obecnie jako Narrative Designer w CI Games. Pasjonat nowych form interaktywnego storytellingu.
4 listopada 2017
Artur Ganszyniec. Projektant gier obecnie pracujący w 11 bit Studios, specjalizujący się w nieliniowej narracji i opowiadaniu historii za pomocą gry. Współtworzył pierwszą i drugą część Wiedźmina.
Uczestnicy zostaną podzieli na dwie grupy wiekowe. Zajęcia dla młodszych (13-15 lat) będą rozpoczynać się o godzinie 10.00-13.00, starsza grupa (16-18 lat) będzie rozpoczynała zajęcia o godzinie 13.30-16.30.
Etap II. Konkurs: „I Ty możesz zostać autorem scenariusza gry komputerowej”
Konkurs będzie możliwością wykorzystania w praktyce wiedzy, zdobytej w czasie zajęć. Zadaniem uczestników Konkursu jest przygotowanie autorskiego scenariusza gry komputerowej. Konkurs trwa od 18 września do 17 listopada 2017 r.