Scena Tańca Współczesnego – Singulare Tantum

Spektakle taneczne

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

  • sobota, 14 października 2017, 19:00

Spektakl powstał w twórczym dialogu pomiędzy choreograficznym kolektywem: Eryk Makohon, Katarzyna Pawłowska,  Paweł Łyskawa a turecką choreografką i krytyczką tańca Ayrin Ersoz, zaproszoną do współpracy w ramach programu „rezydencja/premiera” Gdańskiego Festiwalu Tańca.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z Ayrin Ersoz!

Singulare tantum to premiera udana, ciekawie i konsekwentnie operująca nie tylko ruchem, ale też światłem czy słowem mówionym...” Mirosław Baran

Spotkanie trójki artystów z widownią staje się punktem wyjścia do zbudowania siedmiu przenikających się obrazów. Doświadczenie pojedynczości w zbiorowości staje się wspólnym przeżyciem aktorów i widzów.

<człowiek> to jeden z nielicznych rzeczowników, który nie posiada liczby mnogiej, liczby pojedynczej nie posiada rzeczownik <ludzie>, tzw. „plurale tantum”. Czy gramatyka skazuje nas na samotność? Może nie bez znaczenia… <samotność> to kolejny rzeczownik, którego gramatyczną cechą jest pojedynczość...

Spektakl plastycznym językiem ruchu, światła i słowa opowiada o samotności. Indywidualne doświadczenia tancerzy stały się punktem wyjścia do spotkania z widownią, spotkania w którym widzowie stają się częścią opowieści.

„Pomysł zastosowania rzutników jest ciekawym rozwiązaniem, dzięki któremu tworzone są nowe jakości i relacje pomiędzy tancerzami (…). Spektakl w łagodny sposób zmusza do refleksji…” Krzysztof  Hliniak

Choreografia i wykonanie: Paweł Łyskawa, Katarzyna Pawłowska, Eryk Makohon
Współpraca artystyczna: Ayrin Ersoz 
Muzyka: Michał Paduch oraz Sigur Rós

W spektaklu wykorzystano fragmenty dramatu „Noc” Harolda Pintera.

Udostępnij

Więcej

Kraków Travel
Kids in Kraków
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.
<