National Theatre Live w Multikinie

Cykle filmowe

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

Multikino i British Council kontynuują strategiczną współpracę przy realizacji pokazów spektakli brytyjskich na wielkim ekranie. W repertuarze znalazły się nowe tytuły oraz powtórki najpopularniejszych inscenizacji ze słynnych scen brytyjskich: National Theatre, Kenneth Branagh Theatre Company i Royal Shakespeare Company.

Dzięki pokazom polska publiczność ma możliwość uczestnictwa w retransmisjach najgłośniejszych spektakli z repertuaru słynnych scen brytyjskich. Wśród nowych pozycji w programie teatralnym znalazła się m.in. inscenizacja „Amadeusza” National Theatre Live na podstawie sztuki Petera Shaffera z Lucianem Msamati w roli Salieriego, nadwornego kompozytora, z muzyką na żywo w wykonaniu londyńskiej orkiestry Southbank Sinfonia. Sztuka ta, wystawiona po raz pierwszy w National Theatre w 1979 roku, zdobyła wiele nagród i to na jej podstawie powstała filmowa adaptacja o tym samym tytule nagrodzona Oskarami.

Nie zabraknie też sztuk ze sceny National Theatre Live z kobietami w rolach głównych bohaterek: „Święta Joanna” portretująca losy charyzmatycznej Joanny d’Arc, „Hedda Gabler” ze znaną z serialu „Luther” Ruth Wilson oraz „Wieczór Trzech Króli” z Tamsin Greig w roli Violi. Widzowie będą mogli również obejrzeć najświeższe produkcje teatru Royal Shakespeare Company ze Stratford-upon-Avon, dostępne wyłącznie w Multikinie: nowatorsko zrealizowaną przy pomocy nowoczesnych technologii „Burzę”, będącą doskonałym wprowadzeniem do twórczości Szekspira dla rodzin z dziećmi, osadzonego w Afryce „Juliusza Cezara” oraz „Antoniusza i Kleopatrę” w reżyserii Iqbala Khana.

Przedstawienia zarejestrowane na żywo, z udziałem publiczności i przy użyciu najnowszych rozwiązań technologicznych, retransmitowane są w jakości High Definition z dźwiękiem Digital Dolby Surround. Pokazy w kinie odbywają się w oryginalnej wersji językowej z polskimi napisami.

Program:

25 stycznia, 19.00
„Piotruś Pan”
Spektakl powstał na podstawie sztuki powieściopisarza i dramaturga Sir Jamesa Matthew Barrie’go. Ten szkocki baronet w 1904 roku wystawił sztukę „Peter Pan” („Piotruś Pan, czyli o chłopcu, który nie chciał dorosnąć”), a w 1911 na jej kanwie napisał powieść pod tytułem „Peter Pan and Wendy”, w Polsce znana jako „Przygody Piortusia Pana”. Spektakl powstał w koprodukcji National Theatre i Bristol Old Vic. Wyreżyserowała go Sally Cookson, której inscenizację „Jane Eyre” oglądaliśmy w cyklu National Theatre Live.

8 lutego, 19.00
„Rozencrantz i Guildenstern nie żyją”
Daniel Radcliffe („Harry Potter”), Joshua McGuire („Godzina”) i David Haig („Cztery wesela i pogrzeb”, „Świadek oskarżenia”) w błyskotliwie zabawnej komedii sytuacyjnej Toma Stopparda, transmitowanej na żywo z teatru Old Vic w Londynie. Główni bohaterowie sztuki to postaci wyjęte z „Hamleta” Szekspira. Rosencrantz i Guildenstern byli jego przyjaciółmi, dworzanami, którym polecono odeskortować księcia do Anglii, gdzie miał być zdradziecko zabity. Tymczasem Hamlet przeczytawszy ich listy sam spowodował śmierć obu mężczyzn. Tyle wiemy od Szekspira. Stoppard w swojej wersji dokonuje rekonstrukcji zdarzeń, które mogły nastąpić u Szekspira, ale autor ich nie opisał. Ta błyskotliwa tragikomedia przedstawia wędrówkę tytułowych bohaterów, pokazując jakie okoliczności się na nią składają. Niektórzy nazywają sztukę „Rozencrantz i Guildenstern nie żyją” „Hamletem” od kuchni, ale sam autor twierdzi, że to sztuka: „o dwóch dworzanach w duńskim zamku. Dwóch nic nieznaczących ludzikach otoczonych przez intrygi, posiadających bardzo mało informacji, z czego i tak większość jest fałszywa… To jest o dwóch facetach”. Tekst został napisany w latach sześćdziesiątych XX w., a w 1990 roku autor zrealizował i wyreżyserował film pod tym samym tytułem (główna nagroda na Festiwalu Filmowym w Wenecji). Nowa inscenizacja Davida Leveaux powstała w 50. rocznicę pierwszego wystawienia spektaklu, który wydobył nazwisko młodego wówczas Toma Stopparda na światło dzienne.

22 lutego, 19.00
„Kotka na gorącym blaszanym dachu”
Po wielkim sukcesie inscenizacji „Tramwaju zwanego pożądaniem”, Benedict Andrews powraca z arcydziełem XX-wiecznego dramatu mistrza Tennessee Williamsa. W rolach głównych wystąpią Sienna Miller (znana z filmu „Snajper”), Jack O’Connell („Tulipanowa gorączka”) i Colm Meaney. Parna noc na plantacji bawełny w Missisipi. Rodzina gromadzi się, by uczcić urodziny ojca, Dużego Taty. Małżeństwo jego syna, Bricka, przeżywa kryzys: manewry, sekrety, seksualne napięcie zwiastują bliski koniec. Upał jest nie do zniesienia – podobnie jak kłamstwa, które padają w trakcie spotkania. A gdy stawką jest przyszłość rodziny, która wersja prawdy okaże się tą najprawdziwszą? Rodzinna uroczystość naznaczona cieniem zbliżającej się tragedii, mimo wysiłów zmienia się w psychodramę. „Kotka…” Tennessee Williamsa to przede wszystkim portret zakłamanej rodziny, której nic tak na prawdę nie spaja. Po mistrzowsku przeniósł ją na ekran w 1958 roku Richard Brooks, obsadzając w głównych rolach Paula Newmana i Elizabeth Taylor.

8 marca, 19.00
„Młody Marks”
Rory Kinnear („Opera za trzy grosze”, „Otello”) jako Marks i Oliver Chris („Wieczór Trzech Króli”, „Green Wing”) w roli Engelsa brylują w nowej komedii napisanej przez Richarda Beana i Clive’a Colemana. Inscenizacja przygotowana na deskach The Bridge Theatre w Londynie została wyreżyserowana przez Nicholasa Hytnera z udziałem zespołu kreatywnego pracującego na Broadwayu i West Endzie, m.in. przy komedii „Człowiek dwóch szefów”. Jest rok 1850, najbardziej poszukiwany terrorysta Europy ukrywa się w Dean Street w Soho. Przybity, niespokojny i zamknięty w sobie trzydziestodwuletni rewolucjonista jest zlepkiem intelektualnej błyskotliwości, ironicznego poczucia humoru i dziecinnego emocjonalnego analfabetyzmu. Wierzyciele, szpiedzy, konkurencyjne rewolucyjne frakcje i potencjalni uwodziciele jego pięknej żony otaczają go niczym sępy. W dodatku młody Marks cierpi na blokadę twórczą, jego małżeństwo się rozpada, nawet jego przyjaciel Engels nie potrafi go wesprzeć. Jedyną szansą dla rewolucjonisty jest… praca na kolei.

22 marca, 26 kwietnia, 27 września, 8 listopada, 19.00
„Hamlet”
Nominowany do Oscara Benedict Cumberbatch (serial BBC „Sherlock”, „Gra tajemnic”, „Frankenstein” transmitowany do kin w cyklu NT Live) wciela się w tytułową rolę w wielkiej tragedii Szekspira. Wyreżyserowany przez Lyndsey Turner i wyprodukowany przez Friedman Productions Sonia spektakl był transmitowany z Barbican Theatre do kin w całej Europie i poza nią 15 października 2015 roku i bił wszelkie rekordy popularności wśród tego typu transmisji. Szekspirowska tragedia już stała się najszybciej sprzedającym się wydarzeniem w historii teatru w Londynie. Wszystkie bilety na przewidywane przedstawienia rozeszły się zanim przystąpiono do prób czytanych w teatrze. Spektakl wyreżyserowała Lyndsey Turner współpracująca m.in. z West Endem, the Royal National Theatre, the Royal Shakespeare Company teatrami Broadwayu, a scenografię przygotowała Es Devlin, scenografka współpracująca także z The Metropolitan Opera. Spektakl już wtedy okrzyknięto wydarzeniem, ze względu na grę aktorską i oprawę plastyczną inscenizacji, pełną rozmachu. Od czasu premiery aktorzy, którzy wystąpili w „Hamlecie” stali się rozpoznawalni na całym świecie dzięki udziałowi w serialu „Gra o tron”. Ciarán Hinds wcielający się w postać Klaudiusza, stryja Hamleta, znany jest z roli Mance’a, króla za murem. Z kolei w roli Ducha Ojca Hamleta i Grabarza zobaczymy Petera Vaughana, który w „Grze o tron” zagrał mastera Aemona Targaryena. Inscenizacja przenosi historię Hamleta w czasy nam współczesne, aby podkreślić ciągłą aktualność arcydzieła Shakespeare’a. Stawia również duży nacisk na wątki polityczny i szpiegowski zawarte w sztuce. W niewyjaśnionych okolicznościach ginie stary Hamlet, potężny król Danii, ojciec Hamleta. Koronę przejmuje jego brat Klaudiusz. Wdowa po królu, Gertruda, matka Hamleta, szybko oddaje swoją rękę uzurpatorowi. Hamlet podejrzewa stryja o spisek. Gdy kraj przygotowuje się do wojny, rozpada się książęca rodzina. Zmuszony, by pomścić śmierć ojca, a jednocześnie sparaliżowany stojącym przed nim zadaniem, Hamlet sprzeciwia się swojemu położeniu, działając wbrew rozsądkowi i bezpieczeństwu kraju.

5 kwietnia, 19.00
„Kto się boi Virginii Woolf?”
Imelda Staunton (znana z filmów „Gypsy”, „Vera Drake” i „Harry Potter”), Conleth Hill („Gra o tron”, „Producenci”), Luke Treadaway („Ciekawy przypadek psa nocą”) i Imogen Poots („Jane Eyre”) kreują niesamowity kwartet w nowej inscenizacji kultowej sztuki „Kto się boi Wirginii Woolf?” Edwarda Albee wyreżyserowanej przez Jamesa Macdonalda. Spektakl będzie transmitowanego na żywo do kin z Teatru im. Harolda Pintera w Londynie.
Campus uniwersytecki, noc po otwierającym rok akademicki przyjęciu u rektora. Historyk George i jego żona Martha goszczą u siebie w domu – na drinku po oficjalnym przyjęciu – nowego wykładowcę biologii Nicka z żoną. Nocne rozmowy, zmęczenie, a także wypijany alkohol sprawiają, że pomiędzy całą czwórką rozpoczyna się tajemnicza, a jednocześnie pełna ciętego dowcipu gra. Gra, w której ujawniają się skrywane ambicje, konflikty pokoleniowe, drapieżny erotyzm, pretensje i rodzinne sekrety dotychczas zatruwające po cichu oba związki. To sztuka o zawiedzionych życiowych nadziejach, niemożności porozumienia i nieumiejętności rozmawiania o swoich problemach.

12 kwietnia, 19.00
„Fircyk utemperowany”
Pierre de Marivaux uważany jest za jednego z najważniejszych dramaturgów francuskich XVIII wieku. Napisał łącznie około 40 sztuk, ale do naszych czasów na scenach przetrwały nieliczne.
Comédie-Française

21 czerwca
„Juliusz Cezar”
Mieszkańcy miasta wybiegają z domów, aby go powitać, wiwatować i świętować. Wstrząśnięci popularnością autokraty wykształceni patrycjusze i senatorowie zawiązują spisek, aby zgładzić Cezara. Po dokonaniu zamachu na ulicach stolicy wybucha wojna domowa. „Juliusz Cezar” to jedna z pierwszych sztuk w europejskiej literaturze, która czerpie z prawdziwych wydarzeń z historii. Wbrew tytułowi, jej głównym bohaterem nie jest Cezar, który pojawia się zaledwie w kilku scenach, ale spiskowcy, a wśród nich Marek Antoniusz. Inscenizacja Nicholasa Hytnera przeniesie widzów na uliczną imprezę, która rozkręca się przy powitaniu wodza, do kongresu, który będzie milczącym świadkiem jego śmierci i w stan chaosu i paniki, które wybuchną po dokonaniu zabójstwa.Ben Whishaw („Duńska dziewczyna”, „Skyfall”, „Hamlet”) i Michelle Fairley („Fortitude”, „Gra o tron”) grają Brutusa i Kasjusza, David Calder („The Lost City of Z”, „Hatton Garden Job”) gra Cezara, a David Morrissey („The Missing”, „Kaci”, „The Walking Dead”) wciela się w Marka Antoniusza. Transmisja na żywo z The Bridge Theatre w Londynie.

28 czerwca
„Makbet”
Najbardziej intensywna i przerażająca tragedia Szekspira wyreżyserowana przez Rufusa Norrisa („Opera za trzy grosze”). Rory Kinnear (Mackie Majcher w „Operze za trzy grosze”, „Młody Marks”, „Otello” w NT Live) gra owładniętego fatalnym pędem ku władzy Makbeta. Anne-Marie Duff („Shameless”, „Królowa dziewica”, „Sufrażystka”) wciela się w Lady Makbet, silną kobietę, która kieruje mężem na drodze do korony, skłaniając go do popełnienia zbrodni. W świecie zniszczonym przez wojnę domową małżeństwo walczy o przetrwanie.

udostępnij

więcej

  • 38/32 zł
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.