Wzruszająco, z całym spektrum nastrojów i… bezpiecznie – Capella Cracoviensis zaprasza w niedzielne wieczory o 18.00 na swój profil na Facebooku! „W czasach »krótkich wiadomości tekstowych« proponujemy Państwu »krótkie wiadomości muzyczne«. Zaczęliśmy od Bacha i z coraz większą intensywnością praktykować będziemy repertuar, którego czas właśnie nadszedł. Artur Schopenhauer uważał, że »na świecie mamy do wyboru albo samotność, albo pospolitość«, ale obecnie – dzięki internetowi – wyrafinowanie może być powszechne, o ile tylko tego pragniemy. Jesteśmy do Państwa dyspozycji online i na żywo, gdy tylko będzie to możliwe” – reklamuje coniedzielny cykl dyrektor zespołu Jan Tomasz Adamus.
Muzycy grają wprawdzie w Sali Lustrzanej krakowskiego Teatru im. Słowackiego, jednak 10 maja przeniosą nas do Wenecji Rudego Księdza: sonaty Antonia Vivaldiego wykonają Tomasz Pokrzywiński (wiolonczela) i Marcin Świątkiewicz (klawesyn).
W świat romantyzmu zanurzymy się 17 maja dzięki kompozycjom Roberta Schumanna i Gustava Mahlera. Wybuchowej ekspresji i słodkiej melancholii w ich kwartetach fortepianowych poszukiwać będą Robert Bachara (skrzypce), Mariusz Grochowski (altówka), Konrad Górka (wiolonczela) i Wioletta Fluda-Tkaczyk (fortepian).
Tydzień później, 24 maja, zabrzmi Trompette chromatique. W podróż do Francji z czasów belle époque zabiorą nas Marian Magiera (trąbka) i Wioletta Fluda-Tkaczyk (fortepian), a w repertuarze Solo en Fa Camille’a Erlangera, Andante et Allegro en Fa Josepha-Guy Ropartza, oba na trompette chromatique z akompaniamentem, oraz fortepianowe rozmarzone Rêverie Claude’a Debussy’ego, Pawana na śmierć infantki Maurice’a Ravela oraz Barkarola nr 4 op. 44 Gabriela Fauré.
Miesiąc pożegnamy barokowymi sonatami i koncertami Johanna Sebastiana Bacha, Jeana-Marie Leclaira i Giuseppe Torellego, które 31 maja zaprezentują Agnieszka Świątkowska i Beata Nawrocka (skrzypce), Teresa Wydrzyńska (altówka), Paweł Gajewski (trąbka) i Marcin Świątkiewicz (klawesyn). (wz)
Na zdjęciu Robert Bachara, fot. Tibor-Florestan Pluto