Experience Kraków Again!

25 maja 2017

Zeszłoroczne Światowe Dni Młodzieży w Krakowie ich uczestnicy i krakowianie zapamiętali jako wielki festiwal duchowych uniesień, ale też radości i pozytywnych emocji. Właśnie te emocje przypomina akcja promocyjna „Experience Kraków Again!”, której sercem jest Kraków, a głównym sposobem komunikacji – Internet i media społecznościowe. „Wszystko po to, by móc ponownie doświadczyć Krakowa” – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Rok temu podczas Światowych Dni Młodzieży (ŚDM) organizatorzy kampanii przeprowadzili prawie 250 wywiadów z pielgrzymami. Wiedzieli tylko, z jakich krajów pochodzili ich rozmówcy, ale nie znali ich imion ani nazwisk. Wszystkich łączyło jedno – chcieli (i mamy nadzieję, że chcą nadal!) wrócić kiedyś do Krakowa. Na potrzeby kampanii wylosowano sześć z nich (po trzy osoby z Włoch i Hiszpanii), by zaproponować im powrót do naszego miasta. Dzięki social media i przy pomocy mediów tradycyjnych organizatorzy chcą do nich dotrzeć i zaprosić ich wraz z przyjaciółmi do Polski w rocznicę Światowych Dni Młodzieży w Krakowie.

„Social media mają ogromną moc. Wierzymy, że również tym razem pomogą nam szybko odnaleźć bohaterów kampanii. Liczymy jednak także na media tradycyjne – każda wzmianka o naszych poszukiwaniach zwiększa szanse na ich odnalezienie” – dodaje Elżbieta Kantor.

Poszukiwania pielgrzymów rozpoczęły się 22 maja, a zakończą w momencie znalezienia wszystkich osób. Organizatorzy mają nadzieję, że uda im się odnaleźć swoich anonimowych – na razie – bohaterów do 5 czerwca. Wcześniej, bo 18 maja, w rocznicę urodzin Jana Pawła II (patrona ŚDM), ukazał się spot budujący zainteresowanie tym, co będzie się dziać w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Po odnalezieniu pielgrzymów przyjdzie czas na publikację najciekawszych momentów z etapu poszukiwań oraz wspomnień wydarzeń z zeszłego roku. Opublikowane zostaną również materiały od bohaterów kampanii z reakcją na wieść o ponownej podróży do Krakowa.

Specjalni goście spędzą w Krakowie kilka pięknych, lipcowych dni. Kampania będzie towarzyszyć im podczas wędrówek po pięknych uliczkach miasta, poznawania zabytków i muzeów, na które być może rok temu nie starczyło czasu. Ich pobyt nad Wisłą w miarę możliwości relacjonować będą kanały social media miasta Kraków.

Kampania promocyjna będzie realizowana w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie. Głównymi adresatami będą Hiszpania i Włochy, ale treści zostaną też udostępnione globalnie, tak by trafiły do gości ŚDM także z innych krajów i zachęciły ich do ponownej wizyty w Krakowie.

Głównym fanpage’em akcji będzie Kraków Experience (www.facebook.com/KrakowExperience). Organizatorzy liczą też na wiele udostępnień przez użytkowników na całym świecie. Akcji towarzyszy przygotowana w czterech językach (angielski, włoski, hiszpański i polski) strona internetowa, na której znajdą się wspomnienia z ŚDM, prezentacja atrakcji Krakowa, a także relacje z przygotowań naszych gości do wyjazdu.

Dodatkowo!

Przez formularz kontaktowy na stronie www będą zbierane filmy oraz zdjęcia od pozostałych pielgrzymów, którzy uczestniczyli w ŚDM 2016. Z nadesłanych materiałów zmontowany zostanie film podsumowujący wydarzenia sprzed roku i będący niejako klamrą zamykającą ten piękny rozdział w historii. Wybrane osoby w ramach wdzięczności zostaną obdarowane upominkami od Miasta Kraków.

W akcji z Urzędem Miasta współpracuje Krakowskie Biuro Festiwalowe i Kraków Travel, oficjalny serwis turystyczny miasta. Za realizację kampanii w social media i produkcję video przy współpracy z Urzędem Miasta Krakowa odpowiada agencja Social Frame. Obsługą budżetu mediowego zajmie się agencja Novem.

Zobacz pierwszy spot akcji:

 

Zobacz także:
strona www kampanii: http://again.krakow.travel/pl/
strona na Facebooku: https://www.facebook.com/KrakowExperience/
profil na Instagramie: https://www.instagram.com/krakowexperience/
profil na Twitterze: https://twitter.com/krkexperience

Udostępnij

Kraków Travel
Kids in Kraków
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.
<