Wielowiekowe dziedzictwo, atmosfera, oferta gastronomiczna czy kulturowa niewątpliwie przyciągają turystów. Poznanie ich upodobań, marzeń i stylu życia może stać się jednak sposobem na urozmaicenie swoich atrakcji. O istotnej roli pogłębiania doświadczeń konsumenckich opowiedzą uczestnicy drugiej edycji konferencji w ramach projektu Miasta Historyczne 3.0, odbywającej się pod hasłem W poszukiwaniu turysty premium. 11 i 12 marca w Centrum Kongresowym ICE Kraków zbiorą się prelegenci z instytucji publicznych, firm i organizacji pozarządowych z całego świata. Dyskusje prowadzone podczas czterech paneli dotyczyć będą turystyki luksusowej i stawianych przez nią wyzwań, budowania marki i pozycjonowania festiwali, komercjalizacji dziedzictwa materialnego, jak również zarządzania wydarzeniami plenerowymi w przestrzeni publicznej. Za studium przypadku posłużą m.in. Dzielnica Spektakli w Montrealu, Centrum Kongresowe w Pradze czy wyścig Run The Wall w Dubrowniku. (io)