Felix Mendelssohn-Bartholdy miał zaledwie siedemnaście lat, gdy – zafascynowany Snem nocy letniej – skomponował uwerturę koncertową do słynnego utworu Szekspira, by następnie stworzyć na jego kanwie cały balet, w tym tak rozpoznawalne części jak Scherzo czy Marsz weselny.
Melodyjna, lekka, liryczna, romantycznie nastrojowa, z mocno zaznaczoną fantastyką muzyka Mendelssohna stała się z kolei natchnieniem dla choreografów. Autorami spektaklu Opery Krakowskiej są: włoski choreograf Giorgio Madia, znany już tej publiczności z realizacji takich widowisk jak Kopciuszek czy Orfeusz i Eurydyka, oraz odpowiedzialny za kierownictwo muzyczne Marcin Nałęcz-Niesiołowski. Twórcy nie ukrywają nowatorskiego charakteru swojego odczytania dzieła Mendelssohna. „Neoklasyczny grecki układ przestrzeni zostanie wywrócony do góry nogami i zamieni się w elżbietański las” – zapowiada Madia.
Możemy przygotować się na dynamiczną, fascynującą ruchem, światłem i muzyką produkcję.
Reżyseria, choreografia, reżyseria światła: Giorgio Madia
Kierownictwo muzyczne: Marcin Nałęcz-Niesiołowski
Scenografia i kostiumy: Alexander J. Mudlagk
Przygotowanie chóru: Jacek Mentel, Joanna Wójtowicz, Janusz Wierzgacz