Unsound 2019

Festiwale muzyczne

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

  • niedziela, 6 października 2019, 12:00 - niedziela, 13 października 2019

„Tegoroczna krakowska edycja festiwalu Unsound odbędzie się między 6 a 13 października. Będziemy razem słuchać muzyki, rozmawiać, uczestniczyć w warsztatach oraz oglądać filmy. Tematy, które zajmują nas w tym roku to wspólnota, empatia, szacunek wobec innego oraz pozytywne wizje przyszłości. Hasłem przewodnim jest „Solidarity”. Jak zawsze wydarzenia rozsiane są niemal po całym Krakowie.

Festiwal wytworzył (i wciąż tworzy) wyjątkowe relacje z artystkami i artystami. Część z nich wróci do nas, by zaprezentować nową płytę lub materiał specjalnie przygotowany na tegoroczną edycję. Jak zwykle, oprócz znanych postaci, pojawią się debiutanci i najświeższe zjawiska muzyczne z całego świata.

Oto ogłoszony dotychczas program:

The Caretaker & Weirdcore (UK, światowa premiera) ○ Emptyset presents Blossoms - live (UK, światowa premiera) ○ Eris Drew b2b Octo Octa - dj (US) ○ DJ Marcelle - dj (NL) ○ Gabber Modus Operandi - live (ID) ○ HHY & The Macumbas + HHY & The Kampala Unit (PT/UG, światowa premiera) ○ Holly Herndon presents Proto (US/DE) ○ Jay Mitta & Ant Virus - live (TZ, europejska premiera) ○ JD Twitch presents Against Fascism Trax - dj (UK, światowa premiera) ○ Manara - dj (UK) ○ MCZO & Duke - live (TZ) ○ Moor Mother & London Contemporary Orchestra present The Great Bailout (US/UK, światowa premiera) ○ Nazira (KZ) ○ The Necks, Ilan Volkov & Sinfonietta Cracovia (AU/IL/PL, światowa premiera) ○ Objekt × Ezra Miller - live (DE/US) ○ Olivia & Chino present Radiation 30376 - live (PL, światowa premiera) ○ Paula Temple - dj (UK) ○ Population One - live (US) ○ Prison Religion - live (US) ○ Robert Henke presents CBM 8032 AV (DE, światowa premiera) ○ The Round Table Orchestra (PL) ○ Sherelle b2b FAUZIA - dj (UK) ○ Sote presents Parallel Persia (IR) ○ Sunn O))) (US) ○ Violet - live (PT) ○ VTSS - live (PL) ○ WIXAPOL presents Prześniona Rejwolucja / Draemt-thru Raveolutoin - live (PL, światowa premiera

Pojawią się prelegenci: Ayesha Hameed (UK) ○ DeForrest Brown, Jr. (US) ○ Ewa Majewska (PL) ○ Jay Springett (UK) ○ John Higgs (UK) ○ Nathalie Olah (UK)

Zostanie również zaprezentowany film „SIKSA. Stabat Mater Dolorosa” (PL).

Z inicjatywy festiwalu Unsound oraz Europejskiego Centrum Solidarności powołana została THE ROUND TABLE ORCHESTRA, grupa której nazwa odnosi się do obrad okrągłego stołu z 1989 roku. W skład orkiestry wejdzie REMONT POMP, zespół perkusyjny, którego członkami są artyści z niepełnosprawnościami i bez. Dołączą do nich znani polscy jazzmani: saksofonista i klarnecista MIKOŁAJ TRZASKA, saksofonista TOMASZ GADECKI oraz trębacz TOMASZ ZIĘTEK.

Do pojęcia „wspólnoty” w specjalnym, premierowym koncercie odniosą się MOOR MOTHER i LONDON CONTEMPORARY ORCHESTRA. Artyści zaprezentują „The Great Bailout” – materiał, którego głównymi tematami są sprawiedliwość społeczna i ekonomiczna oraz historia niewolnictwa. Napisany przez Moor Mother poemat opowiada o jej stosunku do historii Wielkiej Brytanii oraz o Brytyjskiej Wspólnocie Narodów (międzynarodowej organizacji zrzeszającej obecnie niepodległe kraje, które w ubiegłych wiekach były w większości częścią brytyjskiego imperium kolonialnego). Zupełnie inaczej o swojej wspólnocie opowiada SOTE, czyli Ata Abtekar – irański kompozytor muzyki elektronicznej. Jego nowy album „Parallel Persia” to wizja alternatywnej rzeczywistości, futurystyczna opowieść o Persji. Jak mówi sam artysta, piękno, symetria i wdzięk to doskonała broń w walce z wszechogarniającym zniszczeniem. Te dwa występy otworzą tegoroczny festiwal. Odbędą się w teatrze im. J. Słowackiego. Wyjątkowy koncert z pogranicza muzyki klasycznej odbędzie się również w Kopalni Soli „Wieliczka”. Australijska grupa THE NECKS zagra z SINFONIETTĄ CRACOVIĄ, a poprowadzi ich dyrygent ILAN VOLKOV.

HOLLY HERNDON na swoim nowym albumie „Proto” również zajmuje się ideą wspólnoty. Herndon inspirowała się między innymi tradycją Sacred Harp – wokalną muzyką wykonywaną przez społeczności protestanckie z Nowej Anglii. Artystka dwa lata temu gościła na naszym festiwalu – zaprezentowała nieukończoną jeszcze wtedy muzykę i nową formułę koncertu. Na nowym materiale oprócz samej Herndon słychać także chór oraz sztuczną inteligencję o pseudonimie Spawn.

Wspólnotowy charakter mają również koncerty SUNN O))) – ale w tym wypadku oznacza to rytualność i transowość. Grupa nie tylko wydała nowy album „Life Metal” (jak na nich, jest on pełen światła i koloru), ale zapowiedziała także następny krążek „Pyroclasts”, który ma mieć medytacyjny charakter.

W Krakowie zagra również THE CARETAKER, za którym stoi brytyjski muzyk James Leyland Kirby. W materiałach prasowych poświęconych jego nowemu wydawnictwu „Everywhere at the End of Time” czytamy, że Kirby dokumentuje proces utraty pamięci. Artysta opowiada o stracie, ale narzędzia, którymi się posługuje to empatia i wyobraźnia. Wydarzenie będzie miało charakter audiowizualnego widowiska. Za stronę wizualną odpowiedzialni są malarz IVAN SEAL i VJ WEIRDCORE.

Budzący skrajne uczucia kolektyw WIXAPOL po raz pierwszy wystąpi na żywo, prezentując audiowizualne widowisko o nazwie „Prześniona Rejwolucja / Draemt-thru Raveolutoin”. Tytuł koncertu odnosi się do książki filozofa kultury Andrzeja Ledera „Prześniona rewolucja”, która opowiada o rewolucji społecznej, jaka dokonała się w Polsce w latach 1939–1956. Filozof bada naszą zbiorową amnezję, poddając psychoanalizie traumy najnowszej historii. Natomiast członkowie Wixapolu zgłębią polską „wiksę” z ostatnich trzydziestu lat, z etnograficznym zacięciem przyglądając się związkom między pracą i muzyką. Hardcore’owy i szybki będzie również koncert GABBER MODUS OPERANDI – indonezyjskiego duetu, który łączy ze sobą hiper-energiczne rytmy oraz inspirację jathilanem jawajskim tańcem rytualnym.

Jeżeli jesteśmy przy koncertach audiowizualnych, to mamy przyjemność ogłosić, że swój nowy materiał zaprezentuje w tym roku ROBERT HENKE. Będzie to światowa premiera „CBM 8032 AV”, nad którym niemiecki muzyk pracował przez ostatnie trzy lata. Jest to widowisko w całości przygotowane na odrestaurowanych komputerach Commodore CBM 8032. Henke próbuje pogodzić współczesną estetykę z ograniczeniami narzuconymi przez technologię sprzed czterech dekad. Uwaga, koncert nie jest objęty żadnym karnetem.

Kolejnym punktem programu jest EMPTYSET – duet z Wielkiej Brytanii. Zobaczymy ich zupełnie nowe widowisko, które powstało w oparciu o uczenie maszynowe. „Blossoms” to opowieść o ewolucji i adaptacji, o podziałach, oporze oraz o zawiłych relacjach pomiędzy materią ożywioną i nieożywioną.

W 2017 roku Unsound jako pierwszy festiwal nawiązał współpracę z Nyege Nyege w Ugandzie. Od czasu pamiętnego koncertu Otima Alphy relacja między naszymi festiwalami stale się zacieśnia. MCZO i DUKE mieli wystąpić u nas już na poprzedniej edycji, ale niestety przez błędnie wydrukowane paszporty nie mogli opuścić kraju. Cieszymy się, że przyjadą w tym roku. Artyści zaprezentują swoją wersję singeli - muzyki będącej głosem młodego pokolenia Tanzańczyków. Mczo i Duke łączą szybki bit z historiami o życiu w Dar Es Salaam. Tamtejszą scenę reprezentować będą również producent JAY MITTA oraz raperka ANT VIRUS. W 2018 roku do Ugandy przyleciał Portugalczyk Jonathan Uliel Saldanha z HHY & THE MACUMBAS. Szybko nawiązał współpracę z lokalnymi artystami, tworząc THE KAMPALA UNIT. Tym razem to afrykańscy artyści wybiorą się w podróż i zawitają do Europy. Dwa zespoły Jonathana spotkają się na scenie podczas wyjątkowego koncertu.

W Hotelu Forum wystąpi PAULA TEMPLE, której nagrania mają polityczny charakter , a sama artystka nakłania do aktywizmu społecznego. Kolejny artysta to JD TWITCH z Optimo. Na festiwal wraca z setem składającym się z utworów wyprodukowanych przez jego wytwórnię AGAINST FASCISM TRAX, której celem jest walka z seksizmem, z homofobią, z transfobią, z lękiem przed starością oraz z dyskryminacją osób o alternatywnej motoryce. ERIS DREW i OCTO OCTA znane są ze swojego przekazu pełnego miłości i zaangażowania w walkę o to, by przemysł muzyczny nikogo nie wykluczał. Ich wspólny set zwieńczy sobotnią imprezę w Hotelu Forum. Emocjonalne techno oraz aktywizm to również cecha rozpoznawcza NAZIRY z Ałmat, członkini Room 4 Resistance oraz lizbońskiej artystki VIOLET, która zagra live set.

Na żywo posłuchać będzie można też OBJEKTA, któremu towarzyszyć będzie EZRA MILLER, artysta wizualny odpowiedzialny za obraz i światło. Z „live actem” wystąpi również OLIVIA rezydentka festiwalu, która do tej pory grała jedynie sety. Swoje show przygotowała wspólnie z innym krakowskim artystą – CHINO. Będzie ono nosiło tytuł „Radiation 30376”. Niezłą gratką będzie także występ Terrence’a Dixona z Detroit, który nie koncertuje zbyt często. Dixon pojawi się pod pseudonimem POPULATION ONE. Nasz kolejny gość to pochodząca z Warszawy i związana z Brutażem oraz WIXAPOLEM dj-ka VTSS. Jej kariera właśnie nabiera rozpędu, cieszymy się, że na Unsoundzie w końcu wystąpi późno w nocy i zaprezentuje swoje ciężkie brzmienie.

Równie mocny, choć zupełnie inny gatunkowo, będzie koncert amerykańskiej grupy PRISON RELIGION, która łączy rap z noisem.

Młodą scenę brytyjską będą reprezentować SHERELLE i FAUZIA. DJ-ki zagrają set b2b, w którym muzyka basowa i jungle zostanie zderzona m.in. z footworkiem. Z Londynu przyleci też MANARA, artystka łącząca ze sobą tak odległe estetyki jak grime i muzyka z Bollywood.

No i wreszcie DJ MARCELLE, niesamowita DJ-ka znana ze swoich bardzo oryginalnych setów, w których muzyka klubowa wszelkiej maści miesza się z eksperymentalnymi brzmieniami, folkiem i nie tylko. Tego co robi DJ Marcelle nie da się w prosty sposób opisać. Tego trzeba posłuchać.

W tym roku ogłaszamy wydarzenia z programu dziennego nieco wcześniej niż w poprzednich latach. Te spotkania, wykłady i prezentacje to niezwykle ważna dla nas część festiwalu.

EWA MAJEWSKA, feministka i aktywistka, poprowadzi wykład na temat współczesnych form oporu. Majewska opowie o wczesnej Solidarności i jej spuściźnie w kontekście #CzarnegoProtestu.

Pisarz i strateg JAY SPRINGETT przygotuje prezentację pod ekscytującym tytułem „Solarpunk: Life in the Future Beyond the Rusted Chrome of Yestermorrow”. Springett poprowadzi także dyskusję na temat solidarności międzygatunkowej.

NATHALIE OLAH przedstawi „Steal as Much as You Can - How to Survive Austerity and Win the Culture Wars”, publikację, w której zajęła się problematyką nierówności społecznych.

Kolejny punkt programu to połączenie wykładu i performansu, czyli „Black Atlantis” AYESHY HAMEED. Projekt, w którym w ciekawy sposó przeplatają się następujące tematy: emigracja, afrofuturystyczna muzyka, soundsystemy, podbój kosmosu i Czarna Atlantyda.

DEFORREST BROWN, JR. opowie o sytuacji czarnych osób w przemyśle muzycznym. Tematem jego wystąpienia będzie także historia czarnej muzyki oraz jej wpływ na współczesną kulturę muzyczną. Postaci, do których odwołuje się Brown jr. to między innymi: amerykański aktywista James Boggs oraz pisarze Theodore Roszak i Alvin Toffler.

JOHN HIGGS opowie o właśnie wydanej książce „The Future Starts Here: Adventures in the Twenty-First Century”, poświęconej optymistycznym wizjom przyszłości.

Kolejną istotną częścią festiwalu jest program filmowy. Pierwszym tytułem, który ogłaszamy jest „Siksa. Stabat Mater Dolorosa”, musical o śmierci i dziewczynie w reżyserii SIKSY i PIOTRA MACHY. Przypominamy, że projekcje filmowe nie są objęte karnetami ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w kinie.

Występy Jonathana Uliel Saldanhy i Violet odbędą się przy wsparciu platformy SHAPE

[AKTUALIZACJA – 2 LIPCA]

Oto lista artystów, którzy dołączają do programu muzycznego:

33EMYBW presents Arthropods - live (CN, world premiere) ○ 8ULENTINA (US) - dj  ○  Anthony Pateras presents This Ain’t My First Rodeo (AU)○ Bastarda (PL) ○ CCL - dj (UK/US) ○ Deena Abdelwahed -dj (TN) ○ Dreamcrusher (US) ○ Eli Keszler & Nate Boyce present Pedagogy (US, European premiere) ○ Félicia Atkinson (FR) ○ FOOZOOL - dj (US) ○ Goat (JP) ○ HYPH11E b2b Slikback - dj (CN/KE) ○ Jasmine Infiniti  -dj (US) ○ Ka Baird (US) ○ Lingua Ignota (US) ○ LOFT (UK) ○ LSDXOXO - dj (US/DE) ○ Luz - dj (BE/DE) ○ Matias Aguayo presents Support Alien Invasion (CI/DE, world premiere) ○ Matmos presents Plastic Anniversary (US) ○ MC Yallah & Debmaster (UG/KE/FR) ○ Monster -dj (PL)  ○ MSYLMA feat. ZULI, Karim el Ghazoly & Omar El Sadek (SA/EG/CZ, world premiere) ○ Osheyack & Adam Dupré present Memory Hierarchy (US/CN, world premiere) ○ Teki Latex b2b Betty - dj (FR) ○ Teto Preto (BR) ○ Upsammy - dj (NL) ○ Vladislav Delay feat. AGF presents Raaka (FI, world premiere) ○ Yen Tech presents Hypercanto (KR/US/CN, world premiere) ○ Zimpel/Shackleton (UK/DE/PL, world premiere)

Kolejni prelegenci to Jan Sowa (PL), Jaśmina Wójcik (PL), Mat Dryhurst (US/DE).

A w programie filmowym znalazły się także:  „Black to Techno” (UK/NG) ○ „Hail Satan” (US) ○ „Hi, AI - Love Stories From The Future” (DE)” ○ „Solidarność według kobiet” (PL) ○ „Symfonia Fabryki Ursus” (PL)

Układając tegoroczny program dużo myśleliśmy o wspólnotowym charakterze naszego festiwalu. Bardzo cieszymy się z tego, że społeczność Unsoundu to nie tylko  publiczność, ale także artyści. Nasze relacje są trwałe, z niektórymi poznaliśmy się przecież aż 17 lat temu. Jest to dla nas ważne, ponieważ tradycyjne media muzyczne oraz sposoby dystrybucji podlegają obecnie zmianom, które w brutalny sposób przekształcają świat muzyki, doprowadzając do homogenizacji gustów. Dlatego nasz festiwal, niczym wytwórnia płytowa wiele lat temu, buduje relacje z artystami. Zamawiamy u nich nowe dzieła, prezentujemy ich nowe albumy oraz zachęcamy do współpracy z innymi twórcami. Wspieramy również nowe zjawiska, sceny i kolektywy oraz debiutujących artystów. Dokładamy wszelkich starań, by Unsound zaskakiwał i rozkochiwał nas w rzeczach, których wcześniej nie słyszeliśmy.

W marcu tego roku amerykański duet MATMOS wydał album pod tytułem „Plastic Anniversary” – jego zapowiedź można było usłyszeć podczas Unsoundu w Adelajdzie. W Krakowie poznamy pełną wersję projektu. Nowa płyta Matmos to opowieść o plastiku: jego użyteczności w codziennym życiu i przekleństwie dla środowiska naturalnego. Artyści nagrali swoją muzykę m.in. przy pomocy plastikowych przedmiotów i śmieci.

SHACKLETON to brytyjski producent znany z basowej, post-industrialnej muzyki o uduchowionej atmosferze. W tym roku wystąpi na Unsoundzie z cenionym klarnecistą WACŁAWEM ZIMPLEM. Oprócz ogromnego talentu tę dwójkę łączy coś jeszcze: łatwość do nawiązywania współpracy z innymi artystami. Schackleton wystąpił u nas z japońską grupa Nissenenmondai. Zimpel zagrał z Rabihem Beainim i z Remontem Pomp.

Kolejnym innowatorem muzyki elektronicznej, który w tym roku wraca na Unsound jest VLADISLAV DELAY. Delay zagra materiał z nadchodzącego albumu zatytułowanego „Raaka”, na którym prezentuje swoje nowe, radykalne oblicze. Za wizualizacje będzie odpowiadać AGF, niemiecka artystka audio-wizualna.

Z Arabii Saudyjskiej przyleci z kolei MSYLMA, debiutant, którego album „Dhil-un Taht Shajarat Al-Zaqum” zrobił na nas ogromne wrażenie. Tematem płyty jest dorastanie, a Msylma pisząc swoje teksty inspirował się poezją powstałą w okresie przedislamskim (do początku VII w.) oraz Koranem. Tradycyjna warstwa wokalna została tutaj połączona z brzmieniami współczesnymi: artysta czerpie zarówno z r&b, muzyki klubowej, jak i eksperymentalnej elektroniki. Na Unsoundzie będzie miała miejsce światowa premiera tego materiału. Do artysty dołączą egipscy muzycy ZULI oraz KARIM EL GHAZOLY, a także mieszkający w Czechach artysta wizualny OMAR EL SADEK.

Europejską premierę będzie miało z kolei widowisko „Pedagogy” przygotowane przez ELIEGO KESZLERA (perkusja) oraz NATE’A BOYCE’A (preparowana gitara, wizualizacje). Jego tematem jest szeroko rozumiana „instrumentalizacja”-  jako kategoria muzyczna, psychologiczna i socjologiczna. Artystom chodzi o warunki, w których poddajemy się, niczym instrumenty, czyjejś władzy i pozwalamy sobą manipulować. „Pedagogy” zatem to opowieść o władzy i historii. Ale także o samym słuchaniu, bo przecież wykorzystywanie emocjonalnych reakcji na muzykę też jest „instrumentalizacją”.

LINGUA IGNOTA to solowy projekt amerykańskiej artystki Kristiny Hayter, która w swojej muzyce łączy ze sobą tak odległe światy jak metal, noise, muzyka barokowa oraz folk. Tematem jej twórczości jest przemoc domowa doświadczana przez kobiety, wynikająca z niej rozpacz oraz pragnienie zemsty. Dosłownie za kilka dni ukaże się nowy album Lingua Ignota zatytułowany „Caligula”. Krytyki patriarchatu podejmuje się również DREAMCRUSHER, czyli noisowy, nihilistyczno-queerowy głos z Nowego Jorku.

W październiku w Krakowie pojawi się KA BAIRD – multiinstrumentalistka oraz wokalistka z Nowego Jorku, która zaprezentuje swój nowy album i to przed jego oficjalną premierą. Płyta powstała z inspiracji muzyką wykorzystywaną podczas plemiennych rytuałów. Ka Baird koncentruje się na śpiewie, zgodnie ze słowami słynnej wokalistki Joan La Barbary, iż „pierwszym instrumentem jest głos”. Z nową muzyką przyjedzie też grupa GOAT, czyli japońscy specjaliści od minimalizmu. Zespół opiera swoją twórczość na repetycji, znosząc przy okazji granicę pomiędzy muzyką awangardową a rockiem.

Francuska kompozytorka, poetka i artystka wizualna FÉLICIA ATKINSON wystąpi w związku z premierą nowego albumu „The Flower and the Vessel”. Nagrała go podczas ostatniej trasy koncertowej, którą pokonała będąc w ciąży. Jak podkreśla sama Atkinson, „To nie jest płyta o byciu w ciąży. Raczej płyta nagrana wraz z ciążą, z głosem kogoś, kto jest w twoim ciele”. Nieprzypadkowo więc na nowej płycie słychać inspiracje  wielogłosem. Tematycznie po drugiej stronie znajduje się polska grupa BASTARDA, której członkowie opowiadają głównie o śmierci, zajmują się bowiem reinterpretowaniem średniowiecznej muzyki pogrzebowej.

Z kolei ANTHONY PATERAS zaprezentuje koncert pod tytułem „This Ain’t My First Rodeo”. Artysta jest zafascynowany zagadnieniami z zakresu psychoakustyki i kwadrofonii, poszukuje dźwięków, które wpływają na to, jak odczuwamy czas.

Bardzo wyrazista scena muzyczna działa obecnie w Szanghaju. Do Europy ich muzyka trafia między innymi dzięki wytwórni SVBKVLT, z którą mamy przyjemność współpracować. Na tegorocznym Unsoundzie usłyszymy artystów, którzy wydają u nich swoją muzykę. YEN TECH – koreańsko-amerykański raper, wokalista i producent, przygotowuje premierę „Hypercanto”, projektu, na którym snuje wizje przyspieszonego post-człowieczeństwa i się z nich naśmiewa. Następnie OSHEYACK i ADAMA DUPRE oraz ich audiowizualny pokaz „Memory Hierarchy” o tym, jak media społecznościowe manipulują naszą pamięcią. W skrócie: deepfake, filtry twarzy, livestreaming i muzyka hardcore. Odwiedzi nas także 33EMYBW, chińska producentka muzyki elektronicznej, która zaprezentuje na żywo swój nowy album „Anthropods” . Nie możemy się doczekać także setu didżejskiego b2b, który zagrają razem  chińska artystka HYPH11E  oraz SLIKBACK, kenijski producent, DJ oraz kurator z wytwórni HAKUNA KULALA, sublabelu NYEGE NYEGE TAPES z Ugandy. To jeden z efektów chińsko-ugandyjskiej współpracy, którą wytwórnie niedawno nawiązały ze sobą. Slikback odbył w kwietniu rezydencję artystyczną w Chinach, a we wrześniu część artystów z Szanghaju odwiedzi studio Nyege Nyege w Kampali. Ogłoszona ostatnim razem grupa Gabber Modus Operandi również wydaje w SVBKVLT. Niedługo ukaże się ich pierwsza EP-k dla wytwórni.

Z Nyege Nyege związana jest również raperka MC YALLAH. Weteranka lokalnej sceny, która swoją karierę rozpoczęła w 1999 roku. Zasłynęła wtedy z utworów o motywującym charakterze, skierowanych do młodych ludzi. Wystąpi z nią francuski producent DEBMASTER, który przygotował bity na jej nadchodzący album.

W tegorocznym programie Unsoundu mocno zaznaczona będzie również obecność dwóch innych kolektywów - CLUB CHAI z Oakland oraz ROOM 4 RESISTANCE z Berlina. Oba zajmują się wspieraniem mniejszości na scenie muzyki elektronicznej. Walczą o szacunek, widoczność oraz edukują debiutantów. FOOZOOL, 8ULENTINA i JASMINE INFINITI będą reprezentowały Oakland, DEENA ABDELWAHED i LUZ DIAZ - Berlin. Jasmin zagra w Hotelu Forum, podczas gdy pozostałe DJ-ki pojawią się  na osobnej imprezie w środę. Ze względu na pojemność miejsca, impreza nie jest objęta karnetem i wymaga osobnego biletu.

W Hotelu Forum wystąpi również grupa TETO PRETO. Artyści zadebiutowali w 2016 roku – Brazylia przeżywała wówczas zamach stanu. Tetro Preto krytycznie odniosło się do sytuacji politycznej i do warunków materialnych, w jakich w Brazylii żyje czarna oraz queerowa społeczność. W swojej muzyce łączą brazylijskie i afrykańskie dźwięki z elektroniką. Ich koncerty mają mocno performatywny charakter. Polityczna jest również nowa płyta MATIASA AGUAYO, chilijskiego artysty, który wychował się w Niemczech. Aguayo właśnie wydał nowy album zatytułowany „Support Alien Invasion”, na którym w radosny sposób walczy z wykluczeniem oraz zachęca do celebrowania inności i obcości. Będzie to światowa premiera tego materiału.

Do programu klubowego dołączają kolejni twórcy, którzy swoją muzyką przełamują granice gatunkowe. TEKI LATEX wystąpi b2b z francuską DJ-ką BETTY – oboje uwielbiają łączyć ze sobą pozornie odległe estetyki. Następnie UPSAMMY, holenderska artystka która stała się ostatnio jedną z najbardziej rozchwytywanych DJ-ek na świecie. Z kolei CCL z Seattle to ciągle przeskakujący kalejdoskop dźwięków, pozbawionych jednoznacznej przynależności gatunkowej. LSDXOXO wybił się jako członek nowojorskiego kolektywu GHE20G0TH1K, ale dziś jest jedną z gwiazd berlińskiej sceny rave’owej. Do programu dołącza również MONSTER, która jest obecnie jedną z najlepszych DJ-ek techno w Polsce. Na żywo zagra z kolei LOFT, która w dotychczasowych produkcjach (m.in. dla Tri Angle) zajmowała się dekonstrukcją techno i drum & bassu.

Spotkania, wykłady i prezentacje to niezwykle ważna dla nas część festiwalu. Oto nasi kolejni goście:

Artysta oraz eseista MAT DRYHURST przedstawi referat na temat samego pojęcia „muzyka niezależna”. Dryhurst uważa, że termin „niezależność” nie ma już racji bytu, a na jego miejscu powinna się pojawić nowa kategoria, a mianowicie „współzależność”. Najkrócej mówiąc, Dryhurstowi chodzi o uzdrowienie rynku muzycznego.

JAN SOWA opowie o projekcie „Solidarność 2.0, czyli demokracja jako forma życia”, w którym bada proces stopniowego przejmowania systemów demokratycznych przez globalne elity finansowe. Podczas swojej prezentacji, Sowa opowie o praktykach demokracji radykalnej, które mogą stać się wehikułem kolektywnego uwłasnowolnienia.

Reżyserka JAŚMINA WÓJCIK weźmie udział w spotkaniu, które odbędzie się po projekcji jej filmu „SYMFONIA FABRYKI URSUS”. To obraz przedstawiający byłych pracowników zakładu, którzy odtwarzają swoją pracę w nieistniejącym już miejscu, wspominając dawne zachowania i dźwięki.

W programie filmowym znalazły się także następujące filmy. „SOLIDARNOŚĆ WEDŁUG KOBIET” Marty Dzido i Piotra Śliwowskiego, który pokazuje pomijany dotąd wkład kobiet w tworzenie „Solidarności”. „BLACK TO TECHNO” Jenn Nikuru - o czarnych korzeniach muzyki techno z Detroit.  Zobaczymy także „HAIL SATAN” w reżyserii Penny Lane. Jest to historia Kościoła Szatana, którego członkowie – często w dość zaskakujący i zabawny sposób – walczą o sprawiedliwość społeczną i polityczną. „HI, AI - LOVE STORIES FROM THE FUTURE” Isabelli Willinger o romantycznych związkach pomiędzy robotami i ludźmi.

Występ Betty odbędzie się przy wsparciu platformy SHAPE.

BILETY

Karnety tygodniowe i weekendowe wyprzedały się bardzo szybko, tak jak w ubiegłych latach.

Ze względu na pojemność różnych sal koncertowych nie jesteśmy w stanie zwiększyć ich ilości. Dlatego w tym roku wprowadziliśmy Karnet Forum. Karnet umożliwia wstęp na wszystkie trzy imprezy w Hotelu Forum ze skromną zniżką 10 złotych. Opaska tego typu oznacza jednak, że nie trzeba kupować kilku biletów i nie trzeba czekać w kolejkach. Liczba tych wejściówek również jest limitowana. Nie zwlekajcie z ich zakupem. Karnety dostępne są za pośrednictwem platformy Going.

Bilety na poszczególne wydarzenia, w tym imprezy w Hotelu Forum, trafią do sprzedaży w połowie sierpnia, po ogłoszeniu pełnego programu festiwalu”.

udostępnij

więcej

Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.