Rok w rok chrześcijanie całego świata wspominają dramatyczne wydarzenia, które rozegrały się pewnej wiosny, dwadzieścia wieków temu. Nierzadko ściągają tłumnie, by inscenizować je w oparciu o biblijny przekaz, wzmocniony siłą własnej wyobraźni. Oto na ich oczach po raz kolejny dokonuje się pierwszy akt wielkiego dzieła Zbawienia – ten, w którym życie zostaje pokonane przez śmierć.
Uwiecznione na zdjęciach Małgorzaty Radziejowskiej i Janusza Skórskiego wielkanocne misteria z pozoru nie mają nic wspólnego z fotografiami tychże autorów, przedstawiającymi niepozorne, drewniane świątynie oraz ich obecnych użytkowników – małe wspólnoty trzech wyznań chrześcijaństwa, współistniejących ze sobą na terenach wschodniej i południowo-wschodniej Polski.
A jednak jest coś, co łączy obie grupy obrazów: te, zdające się krzyczeć: Ukrzyżuj! i te przepełnione niezwykłym, mistycznym wręcz milczeniem. Odprowadzający Jezusa na Golgotę wierzą przecież, że to jednak nie koniec, że Wielka Sobota nie będzie czasem żałoby, lecz pełnego spokoju i ufności oczekiwania. Jeśli zaś zanurzyć się w ową cerkiewną ciszę, dobiegną w niej naszych uszu wypowiedziane ledwie dosłyszalnym szeptem słowa starotestamentowego psalmu, wspólne dla wszystkich obrządków chrześcijaństwa: Tobie, Panie, zaufałem – In Te, Domine, speravi.
Autorzy zdjęć są członkami Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie oraz wieloletnimi członkami Krakowskiego Klubu Fotograficznego. Na szczególną uwagę zasługuje ich wspólny cykl wystaw Cerkiewne Opowieści, który znany jest w wielu miastach Polski oraz za granicą. Mają za sobą kilkadziesiąt wystaw indywidualnych oraz zbiorowych, są laureatami wielu konkursów fotograficznych w kraju i poza jego granicami.