Wielkie pytania w Krakowie: „O odczytywaniu myśli i wolnej woli” Johna-Dylana Haynesa

Spotkania i wykłady literackie

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

  • czwartek, 22 listopada 2018, 18:30

Jak działa nasza wyobraźnia? Co w kwestii wolnej woli ma do powiedzenia neuronauka, a czego nam nie powie? Czy można czytać w myślach za pomocą neuroobrazowania?

W ramach kolejnej edycji „Wielkich Pytań w Krakowie” Fundacja Centrum Kopernika zaprasza do Centrum Dydaktyki WPiA UJ na wykład „O odczytywaniu myśli i wolnej woli” profesora Johna-Dylana Haynesa. Zastanowimy się nad zagadnieniem wolnej woli w kontekście najnowszych odkryć dotyczących funkcjonowania mózgu. Postawimy także pytanie, w jaki sposób mózg koduje nasze doświadczenia, myśli i plany - i czy używając aparatury do neuroobrazowania możemy ten kod złamać?

Tym razem naszym przewodnikiem po najgłębszych tajemnicach mózgu - i najważniejszych pytaniach filozofii - będzie prof. John-Dylan Haynes, dyrektor Berlin Center for Advanced Neuroimaging. Jego badania koncentrują się na mechanizmach, które leżą u podstaw procesów poznawczych człowieka, takich jak wyobraźnia, planowanie i podejmowanie decyzji. Haynes interesuje się także neuronalnym podłożem świadomości. Publikacje Haynesa, ukazujące się w najbardziej prestiżowych czasopismach, cytowano dotąd kilkanaście tysięcy razy.

Wydarzeniu będzie towarzyszyła transmisja na żywo.

Wielkie Pytania w Krakowie to wspólny projekt Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Jagiellońskiego i Miasta Kraków, którego celem jest pokazywanie nauki jako istotnego obszaru ludzkiej kultury. Razem z zaproszonymi gośćmi zastanawiamy się nad współczesnymi odpowiedziami na pytania, które ludzie stawiają sobie od wieków i które wielokrotnie stanowiły inspirację do powstania wielu dzieł literackich, muzycznych czy sztuk wizualnych. 

udostępnij

więcej

Położenie na mapie

Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.