Łakomstwo, rozpusta, zniechęcenie, chciwość, zazdrość, pycha, gniew – Capella Cracoviensis oraz jej gość, świetny hiszpański tenor Juan Sancho udadzą się na poszukiwanie Siedmiu grzechów głównych (22 listopada, Teatr Nowy Proxima). A znajdą je… w dziełach Handla – takich jak Belshazzar, Ariodante, Semele, Hercules, Theodora, Rodelinda, Tamerlano czy Alcina. W końcu nic, co ludzkie, nie jest obce nawet (a może raczej zwłaszcza) bohaterom oper i oratoriów…
Ouverture (Belshazzar)
GULA łakomstwo: Let festal joy (Belshazzar)
LUXURIA rozpusta: Sinfonia (Ariodante), Come to my arms (Semele), Ah, take heed (Semele)
ACEDIA zniechęcenie: Adagio (Organ Concerto 309), Come rather, goddess (L’Allegro)
AVARITIA chciwość: Sinfonia (Hercules), Non pensi quella altera (Lotario), Son vinto (Lotario), Regno e grandezza (Lotario)
INVIDIA zazdrość: Sinfonia (Theodora), Fatto inferno (Rodelinda) Pastorello d’un povero armento (Rodelinda)
SUPERBIA pycha: Adagio (Concerto Grosso 316), Forte e lieto (Tamerlano), A suoi piedi (Tamerlano)
IRA gniew: Sinfonia (Alcina), Fato tiranno e crudo (Flavio)
DAMNATIO potępienie: Filia mia, non pianger (Tamerlano), Sinfonia (Poro)
REDEMPTIO odkupienie: Descend, kind pity (Theodora)
Juan Sancho tenor
Capella Cracoviensis na historycznych instrumentach