Jest to ósmy występ artysty w Muzeum Manggha. I tym razem towarzyszy mu Hiroko Komiya – jej eksperymentalna muzyka odwołująca się do dźwięków natury stanowi akompaniament tańca. Komiya stworzyła oryginalną kolekcję instrumentów, takich jak muszle, dzwonki, kamienie czy cynowe naczynia. Podczas spektakli wykorzystuje także wodę i tradycyjne instrumenty japońskie oraz używa własnego głosu, traktując go jak instrument „organiczny”. Te niezwykłe improwizacje są nieodłącznym elementem opowieści tanecznych Atsushiego Takenouchiego.
Choreografia, taniec: Atsushi Takenouchi
Muzyka, instrumenty perkusyjne, śpiew: Hiroko Komiya
Atsushi Takenouchi po raz pierwszy zetknął się z tańcem butoh w 1980 roku, kiedy rozpoczął współpracę z grupą teatralną Hoppo-butoh-ha na Hokkaido w Japonii. Kilka lat później, w roku 1986, zakończył działalność zespołową i skupił się na tworzeniu własnego unikalnego stylu tańca – jinen. Ten japoński termin oznacza „samoistność” i odnosi się do ruchu rodzącego się z dialogu tancerza z miejscem, w którym tańczy. Solowe spektakle Takenouchiego, inspirowane przede wszystkim potęgą natury, są indywidualnym wyrażeniem momentu współtworzonego jednocześnie przez człowieka, środowisko i odwieczną przyrodę.
Bilety 40/30 zł
w kasie Muzeum Manggha od wtorku do niedzieli w godzinach 10.00-17.30 oraz przed spektaklem