Podczas spotkania z autorami tekstów w kolejnym numerze „Autoportretu” porozmawiamy o tym, co zostało z awangardy międzywojennej (o Kobro, Syrkusach), i o tym, co może być awangardową architekturą dzisiaj (o ile w ogóle).
W spotkaniu udział wezmą:
MAŁGORZATA JĘDRZEJCZYK – historyczka sztuki i kuratorka, doktorantka w Instytucie Historii Sztuki UJ. Studiowała historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim, Universität Wien i Humboldt-Universität zu Berlin. Absolwentka interdyscyplinarnego programu studiów doktoranckich Środowisko–Technologie–Społeczeństwo. Współredaktorka i tłumaczka polskiego wydania Atlasu obrazów Mnemosyne A. Warburga, autorka tekstów o sztuce XX wieku i sztuce współczesnej oraz publikacji w katalogach wystaw i czasopismach poświęconych architekturze. Kuratorka i współkuratorka wystaw, m.in. Bliskość linii prostej. Performatywność awangardy (2017), Morbid (2016), #808080.Tomek Baran (2015). Pracu je w Instytucie Polskim w Berlinie, jest też stałą współpracowniczką Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie. Zajmuje się koncepcjami przestrzeni w sztuce pierwszej połowy XX wieku.
JAKUB SZCZĘSNY jest pierwszym polskim architektem, którego projekt – Dom Kereta – został włączony do kolekcji stałej Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Pracuje na pograniczu architektury, designu i sztuki, m.in. w Australii Zachodniej, Stanach Zjednoczonych, Kazachstanie i Brazylii. W 2013 r. uzyskał stopień doktora na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Prowadzi warsztaty i wykłady gościnne w School of Form w Poznaniu, Bezalel, USP, New School i GSAPP. Był jednym z założycieli Grupy Projektowej Centrala w 2001 roku. Od 2016 prowadzi własną pracownię SZCZ w Warszawie. www.szcz.com.pl
DOROTA LEŚNIAK-RYCHLAK - redaktorka naczelna „Autoportretu”, prezeska Instytut Architektury, kuratorka wystaw architektonicznych.
Wydawca „Autoportretu”: Malopolski Instytut Kultury