Tegoroczna edycja wiolonczelowego święta skupi się na muzyce południowoamerykańskiej i – miejmy nadzieję! – przyniesie nagłe ocieplenie w ostatnich dniach lutego.
23 lutego 2017, 19.00, Aula Florianka
Only Cello 5! Muzyka Ameryki Południowej
Astor Piazzolla Adios Nonino (arr. Júlio Medaglia)
Lars Hoefs, Gabriela Karpiesiuk, Beata Urbanek-Kalinowska, Katarzyna Zielińska, Jan Kalinowski, Melis Şengüler, Aleksandra Lignar, Magdalena Powroźnik
Astor Piazzolla Cztery Pory Roku (arr. James Barralet)
Lars Hoefs, Beata Urbanek-Kalinowska, Aleksandra Lignar, Monika Würsten, Jan Kalinowski, Jimena Andión García, Gabriela Szczepaniak, Monika Krasicka
Edmundo Villani-Côrtes Cinco Miniaturas Brasileiras
Lars Hoefs, Beata Urbanek-Kalinowska, Jan Kalinowski, Monika Krasicka
Heitor Villa-Lobos Bachianas Brasileiras Nr 1
Lars Hoefs, Monika Würsten, Aleksandra Lignar, Diego Santamaria, Monika Krasicka, Michał Górka, Paweł Czarakcziew, Teodor Szulc, Jimena Andión García, Jan Pasławski, Maria Czaplińska, Adrianna Klepacz, Patrycja Sobczyk, Eliza Lechwar, Jan Kalinowski, Gabriela Szczepaniak
24 lutego 2017, 19.00, Aula Florianka
Polska vs. Brazylia. Nurty i tendencje
Piotr Moss Misterioso (2000)
Jan Kalinowski, Lars Hoefs
Krzysztof Penderecki Per Slava na wiolonczelę solo (1986)
Miłosz Bembinow Cantus Perforatus na wiolonczelę solo (1999)
Marcel Chyrzyński For MS… na wiolonczelę solo (2001)
Wojciech Widłak Sienacello na wiolonczelę solo (1997)
Jan Kalinowski
Almeida Prado Preambulum (2004)
João Guilherme Ripper Quixote (2007)
Claudio Santoro Fantasia Sul América (1983)
Paulo Costa Lima Corrente de Xangô (1993)
Lars Hoefs
João Guilherme Ripper Cantiga e Desafio (1994/rev. 2001)
Lars Hoefs, Jan Kalinowski
25 lutego 2017
16.00, Sala Senacka Akademii Muzycznej w Krakowie
Międzynarodowa konferencja naukowa Tendencje w muzyce wiolonczelowej XX wieku: od folkloru do muzyki filmowej
prof. dr hab. Zdzisław Łapiński – prowadzenie
prof. Gilda Butta Ennio Morricone – klasyk muzyki filmowej
prof. Luca Pincini Czy muzyka współczesna i muzyka filmowa to pojęcia tożsame?
prof. Lars Hoefs Bach, Brazil, and the Cello: the remarkable repertoire of Heitor Villa-Lobos
dr Beata Urbanek-Kalinowska Twórczość wiolonczelowa Alfreda Caselli w kontekście europejskiego neoklasycyzmu i włoskiej szkoły narodowej
prof. Ivan Monighetti Sofia Gubaidulina – miedzy Religią a Absolutem
18.00, Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie
Morricone – wiolonczela w muzyce filmowej
Luis Bacalov Almost America, Il Postino
Astor Piazzolla Le Grand Tango
George Gershwin Summertime; I Got Rhythm
Nicola Piovani Caro Diario; La Stanza del Figlio
Luca Pincini Fragmenta of Mission
Ennio Morricone Suite Mission; Suite Tornatore; Suite Leone
Luca Pincini – wiolonczela
Gilda Butta – fortepian