Premiery w Kinie Pod Baranami

Cykle filmowe

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

  • luty 2018

Na co do kina? Zobacz nowości w Kinie Pod Baranami. Wśród premier przez cały miesiąc zobaczymy między innymi:

od 2 lutego

JA, GODARD | LE REDOUTABLE
reż. Michel Hazanavicius, Włochy/Francja/Mjanma 2017, 102’
Paryż 1967. Jean-Luc Godard, najbardziej znany reżyser francuski swojego pokolenia kręci film pt. Chińczycy, w którym główną rolę gra młoda aktorka Anne Wiazemsky. Reżyser zakochuje się w eterycznej, o 17 lat młodszej piękności. Ona nie może oprzeć się magnetyzmowi mistrza. Biorą ślub. Praca nad filmem i jego późniejszy odbiór przez widzów uwalniają jednak u Godarda procesy głębokiej rewizji swojej samooceny i dotychczasowej kariery. Wydarzenia maja 1968 roku pogłębiają ten proces, a postępujący kryzys wartości, który wstrząsa Jean-Luc’iem, zmieni go na zawsze. Status gwiazdy kina Godard zamienia na rolę zaślepionego ideologią maoizmu outsidera. Reżyser przestaje być rozumiany przez publiczność, odpycha od siebie najbliższych i przyjaciół.

NIEMIŁOŚĆ | NELYUBOV
reż. Andriej Zwiagincew, Rosja/Francja/Belgia/Niemcy 2017, 127’
Niemiłość Andrieja Zwiagincewa (Lewiatan, Powrót), rosyjski kandydat do Oscara, to obraz bezwzględnej walki między dążącymi do rozstania małżonkami i rodziny, w której brakuje miłości. Borys (Aleksiej Rozin) i Żenia (Marjana Spiwak), typowi przedstawiciele klasy średniej mieszkający na przedmieściach Moskwy, mają się rozstać. Nie mogą znaleźć wspólnego języka, a ich kontakty ograniczają się do wybuchowych kłótni, w których wyliczają wzajemne urazy. Mają nowych partnerów, z którymi chcą jak najszybciej związać się na stałe. Przeszkodą w ułożeniu życia od nowa może okazać się ich 12-letni, niechciany syn Alosza (Matwiej Nowikow). Rodzice nie zwracają na niego uwagi. Borys i Żenia swój plan chcą zrealizować, nawet jeśli będzie to oznaczało porzucenie dziecka.

PEŁNIA ŻYCIA | BREATHE
reż. Andy Serkis, Wielka Brytania 2017, 118'
British Independent Film Awards 2017: nominacje do nagród za najlepszą charakteryzację i najlepszy dźwięk
Życie Robina było jak marzenie. Przystojny, błyskotliwy, odnoszący sukcesy młody mężczyzna, przykuwający uwagę kobiet, stojący u progu życiowego sukcesu. Aż trudno uwierzyć, że to wszystko przekreślić może jedna diagnoza brzmiąca jak wyrok: polio. Wyniszczająca choroba przykuwa Robina do szpitalnego łóżka, a w końcu doprowadza do paraliżu. Jak w takiej sytuacji odnaleźć siłę do walki? Gdzie szukać nadziei? Oparta na prawdziwej historii rodziców producenta filmu, Jonathana Cavendisha, opowieść o niezwykłej miłości, która rzuca wyzwanie losowi. Reżyserski debiut aktora Andy'ego Serkisa, twórcy takich postaci jak Gollum w trylogii Władca Pierścieni czy Ceasar, główny bohater najnowszych filmów z universum Planety małp. Na ekranie Andrew Garfield (Przełęcz ocalonych), Claire Foy (serial The Crown) i Hugh Bonneville (serial Downton Abbey).

PLAN B | PLAN B
reż. Kinga Dębska, Polska 2017, 85’
Film o miłości - pełen emocji, humoru i życiowej prawdy. Bohaterów poznajemy kilkanaście dni przed Walentynkami w chwili, gdy w ich życiu wydarza się coś całkiem nieoczekiwanego - coś, co wywraca je do góry nogami. Sytuacje, z którymi się konfrontują, prowadzą do zaskakujących rozwiązań. Dają nadzieję na to, że trudne początki nieraz prowadzą do odnalezienia prawdziwych uczuć i autentycznych więzi, a w życiu zawsze jest jakiś plan B!
Kinga Preis, Marcin Dorociński, Edyta Olszówka, Roma Gąsiorowska, Krzysztof Stelmaszyk w najnowszym filmie Kingi Dębskiej (Moje córki krowy).

TRZY BILLBOARDY ZA EBBING, MISSOURI | THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI
reż. Martin McDonagh, USA 2017, 115'
Małe miasteczko na amerykańskiej prowincji. Od morderstwa córki Mildred Hayes (Frances McDormand) upłynęło kilka miesięcy, a lokalna policja nadal nie wpadła na trop sprawcy. Zdeterminowana kobieta decyduje się na śmiałe posunięcie: wynajmuje trzy tablice reklamowe na drodze wiodącej do miasteczka i umieszcza na nich prowokacyjny przekaz, skierowany do szanowanego przez lokalną społeczność szefa policji, szeryfa Williama Willoughby’ego (Woody Harrelson). Gdy do akcji wkracza zastępca szeryfa, posterunkowy Dixon (Sam Rockwell) – porywczy maminsynek, któremu zarzuca się zamiłowanie do przemocy – starcie między Mildred Hayes a lokalnymi siłami porządkowymi przeradza się w otwartą wojnę.

od 9 lutego

HAPPY END | HAPPY END
reż. Michael Haneke, Austria/Francja/Niemcy, 108'
Najnowszy film Michaela Hanekego. Współczesny thriller psychologiczny z Isabelle Huppert, Jean-Louisem Trintignantem oraz Mathieu Kassovitzem w rolach głównych. Kilka dni z życia wielopokoleniowej mieszczańskiej rodziny. Kilka dni, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety. Kilka dni, które zakończą się… happy endem? Pod najbardziej ironicznym z tytułów w dorobku Hanekego kryje się jeden z najbardziej intrygujących filmów twórcy – szokujący, a jednocześnie zaskakująco zabawny.  Michael Haneke bierze pod lupę najgłębiej skrywane emocje i to, jak Internet, którego używamy do komunikacji ze światem, niepostrzeżenie zmienia nasze życie intymne i relacje z najbliższymi. Z jednej strony Happy End to zbiór ikonicznych motywów pojawiających się w filmach Hanekego (międzypokoleniowy konflikt, dysfunkcyjna rodzina, przemoc,  władza technologii). Z drugiej zaś – diagnoza stanu społeczeństwa. Happy End to wybitne kino, na które składają się zarówno reżyseria jednego z największych mistrzów, jak kreacje gwiazd francuskiego kina: Isabelle Huppert (Elle, Pianistka), Mathieu Kassovitza (Amelia) i Jean-Louis Trintignanta (Miłość).

THE DISASTER ARTIST | THE DISASTER ARTIST
reż. James Franco, USA 2017, 103'
Prawdziwa, tragikomiczna historia początkującego twórcy filmowego i niesławnego wyrzutka Hollywoodu, Tommy’ego Wiseau - artysty, który realizował swoją pasję w co najmniej dyskusyjny sposób. Reżyser i odtwórca głównej roli James Franco (127 godzin, Spring Breakers) uczynił z niej afirmację przyjaźni, ekspresji artystycznej i pogoni za marzeniami na przekór przeciwnościom losu. Komediodramat The Disaster Artist oparty jest na bestsellerze Grega Sestero opisującym proces powstawania kultowego „najgorszego filmu na świecie” Tommy’ego Wiseau The Room. Ta niesamowita i przezabawna historia udowadnia, że legendą można zostać z różnych powodów. Nawet nie mając pojęcia o tym, co się robi, można zajść bardzo daleko.

od 16 lutego

CZWARTA WŁADZA | THE POST
reż. Steven Spielberg, USA 2017, 116'
Wydawca dziennika The Washington Post, Katherine Graham (Meryl Streep) i jego redaktor naczelny Ben Bradlee (Tom Hanks) stają przed dramatycznymi wyborami podczas bezprecedensowego starcia amerykańskiej prasy z najwyższymi władzami. Walcząc o prawo do ujawnienia szokujących tajemnic, przez trzy dekady ukrywanych przez administracje czterech prezydentów USA, Graham i Bradlee zmuszeni będą przełamać dzielące ich różnice i zaryzykować nie tylko kariery, ale osobistą wolność. Opowieść o najsłynniejszym śledztwie w dziejach dziennikarstwa, które zmieniło oblicze nie tylko tego zawodu, ale także całego świata, doprowadzając do ujawnienia najgłębiej skrywanych sekretów władz Stanów Zjednoczonych. Meryl Streep i Tom Hanks oraz Sarah Paulson (Carol, serial American Horror Story), Bob Odenkirk (serial Zadzwoń do Saula) i Tracy Letts (Lady Bird) w nominowanym do 6 Złotych Globów najnowszym filmie Stevena Spielberga.

JESZCZE NIE KONIEC | JUSQU'À LA GARDE
reż. Xavier Legrand, Francja 2017, 93'
Niecierpliwa sędzia wysłuchuje prawników rozbitego małżeństwa, Miriam i Antoine’a Bessonów, toczącego bój o prawa do opieki nad dziećmi. Żadna z osób obecnych na sali rozpraw nie wydaje się szczególnie przejmować losem Joséphine, jako że dziewczyna właśnie wchodzi w wiek pełnoletni. Ale 11-letni Julien to co innego. Wszyscy zdają się koncentrować na jego potrzebach i pragnieniach. Chłopiec nie jest obecny na spotkaniu, jednak zostaje odczytane jego oświadczenie, wedle którego nie chce utrzymywać żadnego kontaktu z ojcem. Mężczyzna odrzuca oskarżenia i przedstawia własną wersję wydarzeń. Julien staje się zakładnikiem narastającego konfliktu pomiędzy rodzicami. Przyparty do muru stara się zapobiec najgorszemu. Przejmująca opowieść o rozpadzie rodziny, przemocy i życiu w ciągłym strachu. Pełnometrażowy debiut reżyserski Xaviera Legranda, twórcy nagrodzonego Cezarem krótkometrażowego filmu Zanim stracimy wszystko (2013).

KSZTAŁT WODY | THE SHAPE OF WATER
reż. Guillermo del Toro, USA/Kanada 2017, 123'
Baśń dla dorosłych, której akcja rozgrywa się u szczytu zimnej wojny, w Stanach Zjednoczonych, około roku 1962. Elisa (Hawkins) wiedzie monotonną, samotną egzystencję, nocami pracując w pilnie strzeżonym, tajnym laboratorium rządowym. Jej życie zmienia się na zawsze, gdy wraz z koleżanką z pracy, Zeldą (Spencer), odkrywa, że w laboratorium przeprowadzany jest otoczony ścisłą tajemnicą eksperyment, który zaważyć może na przyszłych losach świata. Nominowane do Złotych Globów Sally Hawkins (Maudie) i Octavia Spencer (Ukryte figury) w najnowszym filmie wizjonerskiego reżysera Guillermo del Toro, twórcy nagrodzonego 3 Oscarami Labiryntu fauna. W pozostałych rolach wystąpili nominowany Michael Shannon (Zwierzęta nocy), Richard Jenkins (Tajne przez poufne, serial Sześć stóp pod ziemią), Michael Stuhlbarg (Tamte dni, tamte noce) i Doug Jones (Crimson Peak: Wzgórze krwi).

POMIĘDZY SŁOWAMI | POMIĘDZY SŁOWAMI
reż. Urszula Antoniak, Holandia/Niemcy/Polska 2017, 85'
Michael (Jakub Gierszał) ma 28 lat. Jest Polakiem, prawnikiem, który biegle mówi po niemiecku, mieszka i pracuje w Berlinie. Berlin oferuje mu różnorodność, przyszłość, sukces. Michael świadomie staje się częścią wielokulturowej metropolii, a zerwanie więzów z Polską postrzega jako szansę na to, by odnaleźć i ukształtować samego siebie. Pewnego dnia poznaje swojego ojca (Andrzej Chyra), którego nigdy wcześniej nie widział i spędza z nim weekend. Te kilka dni stanie się dla Michaela podróżą w poszukiwaniu siebie. Pomiędzy słowami to realizowana w czerni i bieli opowieść o tożsamości, rolach jakie odgrywamy w codziennym życiu i wielokulturowości współczesnego świata. Mieszkająca na co dzień w Holandii, polska reżyserka, Urszula Antoniak w swoim najnowszym filmie porusza temat emigracji, więzów rodzinnych i międzyludzkiej komunikacji.

SZRON | FROST
reż. Šarūnas Bartas, Litwa/Francja/Ukraina/Polska 2017, 115’
Dwójka młodych Litwinów, Rokas i Inga, zostaje wolontariuszami, którzy z konwojem pomocy humanitarnej jadą z Litwy na Ukrainę. Po drodze ich plany ulegają zmianie. Przez Polskę i zachodnią Ukrainę wkraczają w śnieżne tereny Donbasu, wiedzeni ciekawością zbliżają się do linii frontu, by tam na własnej skórze poczuć niebezpieczeństwo wojny. Szron zbudowany jest z elementów doskonale znanych wielbicielom autorskiej koncepcji kina Šarūnasa Bartasa. Ten minimalistyczny film drogi opiera się na dramaturgicznym ascetyzmie, naturalistycznych, monochromatycznych obrazach i powolnej narracji. Oszczędna warstwa emocjonalna kryje mocną, uniwersalną wymowę. O mało widowiskowym cierpieniu i okrucieństwie wojny, ponurych ludziach w nią uwikłanych, wyniszczonych i smutnych pejzażach.

Udostępnij

Więcej

Kraków Travel
Kids in Kraków
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.
<